Ny(gammal)mamma

När bebisen är nyfödd är man en "nybliven mamma". Men sen då? När bebisen inte är nyfödd längre och börjar bli ett barn istället för bebis, vad blir man då? "Gammalmamma"? Eller bara "mamma"?

Jag känner mig fortfarande ny. Och min bebis är ingen bebis längre, utan snart 15 månader.. Ibland får jag hejda mig själv när jag håller på att säga "Jag är en nybliven mamma", det känns inte riktigt rätt längre. Men samtidigt känner jag mig ny nästan varje dag. Och de dagarna som jag inte känner mig ny, så kan man vara ganska säker på att det händer något som gör att jag känner mig ny igen. 

Var går gränsen mellan en ny mamma och en "gammal" mamma och kommer man någonsin att bli "van"? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0