Amningens effekter

 Idag ammade jag mitt barn mitt på dagen för första gången på en väldig massa månader.

När han vaknade efter middagsluren var han gnällig, tråkig och bara gick runt och grät. Jag hade ont i huvudet, var trött och trött på att han inte gick att trösta. Sen kom jag på vad en annan bloggare skrivit mååånga gånger:

"Prova med bröstet först. Gråt är en sen signal"

Så jag gjorde det. Tio minuter av amning och både han och jag var som förbytta. Jag kände ett totalt lugn sköljas över hela mig och jag kände mig direkt mycket piggare.
Nu när man inte ammar så längre (eftersom sonen endast ammar på morgonen numer), så kände man verkligen skillnad.
Resten av eftermiddagen gick som en dans. Ingen gråt och ingen tandgnisslan. Man kan ju inte förneka sambandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0