Tråkigt tandläkarbesök

Idag var det dags för sonens allra första tandläkarbesök. Jag har sett fram emot detta jättemycket sen vi fick kallelsen och tyckt det skulle bli jätteroligt.

Men oj vad jag misstog mig.

Jag orkar inte dra allt, men det som gjorde mig mest ledsen var att hon, (som alla andra läkare, utom vår BVC sköterska, har gjort efter 6 månaders dagen passerades) ifrågasatte att han fortfarande ammade. Frågan löd: Varför väljer du att amma han istället för att ge välling?

Tja, varför inte? Jag ser välling som en väldigt onödig kostnad när man ändå har bröstmjölk gratis och varken jag eller sonen lider av det. Tvärtom faktiskt!

Det är så irriterande, bara för att man inte är "normal" och slutar amma sitt barn så fort det har fått smakportioner så måste man bli ifrågasatt hela tiden. Och man måste dessutom försvara sig alltid.

Varför är det så igentligen?

Kommentarer
Från: sturesson

Så fel.. Det är ju bara bra att amma så länge det känns bra för en! De är ju de bästa man kan ge, så totalt strunta i va andra säger o gör de du vill :) ingen känner din son som du, du vet va han vill ha och behöver.

2011-01-18 klockan 08:56:14
Från: Jessica

Äsch skit i dessa onödiga kommentarer. Jag ammade William till han var 15-16 mån... Inga problem , Huvudsaken du o Axel tycker det känns rätt!!!!

2011-01-18 klockan 13:33:03
Länk: http://http:/busnova.blogspot.com
Från: Emma

Ja, det är tur att jag har så pass mycket skinn på näsan att jag inte låter andra bestämma åt mig. Men de som inte har det då? Nej, nästa gång byter jag tandläkare till han! Som tur är det inte förran han blir 3 år, så det är ju ett tag!

2011-01-18 klockan 14:24:11
Från: Mormor

Lika bra att du vänjer dig. Följer man inte den så kallade "normen" så blir man ifrågasatt. Men skit i det, följ din instinkt den vet bättre än alla "experter".

2011-01-18 klockan 22:37:29
Från: mormor

Lika bra att du vänjer dig. Följer man inte den så kallade "normen" så blir man ifrågasatt. Men skit i det, följ din instinkt den vet bättre än alla "experter".

2011-01-18 klockan 22:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0