Afrodans

Jag har alltså börjat träna afrodans. Det är en sorts omgjord afrikansk stamdans, vilket i de flesta rörelserna går ut på att man gör hushållssysslor igentligen. Vi gräver, simmar, bakar, trampar jord, hugger sten och slår med ett spjut bland annat.

Detta görs till underbar musik med mycket bongotrummor, härlig rytm och tempo. Om jag säger lejonkungenmusik kanske de flesta förstår vad jag menar.

Vitsen med det hela är att överdriva rörelserna, såklart görs allt utifrån egen bästa förmåga och jag älskar sådan "träning". Jag gillar inte att stå på ett löpband i 1 timme och stirra rakt in i väggen eller att ligga och pumpa musklerna i en bänkpress.

Detta passar mig perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0