Om bilar och vaccinationer.

Vi köpte ny bil strax efter sommaren, då den förra var lite för liten för vagn, stol, hundbur och oss och kanske andra passagerare så vi behövde en kombi. Vi provkörde, klämde, kände, vred och vände på minst 4 olika modeller. vi åkte från bilhandlare till bilhandlare i jakt på bilen som var perfekt för oss.

Tillslut fann vi den, en midnattsblåsvartlila Mazda 6 kombi och vi var förälskade. Att välja bil är rätt svårt egentligen.. Allt ska ju klaffa, man ska gilla allt hos den för man ska ju leva med en ett tag, det är ungefär som att välja boende. Och allt har varit jättebra med bilen, den har passat oss som handen i handsken.. Ända fram till ett par månader sedan.

Mitt bälte snurrade inte upp sig automatiskt varken när jag tog det på eller av mig. Vi lämnade den till verkstad, där de konstaterade att där inte var något fel på bältet, men de hade smörjt "spolrullen" iallafall. Visst, så vi körde hem igen. Detta förlorade mannen en hel arbetsdag för.

Nu, för ca 3 veckor sedan började den bakre bildörren att konstra, även den på min sida. Jag sitter vänster bak och sonen på den högra sidan. Dörren går alltså i de flesta fall inte att öppna, varken utifrån eller inifrån. Detta har vi varit och lämnat bilen 2 ggr för, men "där är inget fel" på dörren, och ändå förtsätter det. Man kan ju fråga sig vad som händer om vi krockar coh bilen fattar eld, och vi förutsätter att H är avtuppad i förarsätet. Då kommer alltså varken jag eller A ut. Inte hunden heller för den delen. Bara tanken skrämmer mig.

Nåväl, nu har vi skickat ett långt mejl till verkstaden, på deras begäran, som de ska vidarebefodra till Mazda. 

Idag var det även dags för sonens 1 års vaccination. Vi vägde och mätte samtidigt, och det såg bra ut. Han ammade medans han fick sprutorna och pep bara lite när han fick den andra sprutan, den som gör ont när vaccinet kommer in, men lugnade sig rätt snabbt. Min pojke är så duktig!  
Nu sover han. Hoppas febern håller sig borta. 

Kommentarer
Från: Ronja

Vad smart att låta han amma när han fick sprutan, det tänkte inte jag på när Kian fick sin 1-årsspruta.

2011-02-18 klockan 13:34:03
Från: emma

Det har han gjort vid alla sprutorna. Det sägs att det är smärtstillande!

2011-03-03 klockan 11:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0