Ett par rosafärgade sockor.

Vår son fryser väldigt lätt om fötterna precis som sin mor och jakten på raggsockor har varit lång. Idag fick jag höra: Nämen, har han ROSA raggsockor?! Tonfallet var nästan i falsett, ögonen uppspärrade och munnen vidöppen.

Ja, han har rosa raggsockor, och de värmer precis lika bra som ett par blåa eller gråa som är de enda färgerna jag har hittat annars. Så varför inte frågade jag? Jamen, folk kan ju tro att han är en flicka.

Sonen är nu över 1 år och det flesta vet att han är en pojke, även om han har rosa raggsockor. Och de som inte vet, eller tror att han är en flicka på grund av ett par rosafärgade sockor är människor som vi inte känner och som alltså inte behöver veta vad det är för kön på vårt barn. Jag kom inte för mig att fräsa ifrån till människan för jag tyckte kommentaren var så urbota dum att jag blev helt ställd.


Jag kan inte låta bli att undra vad det är i den rosa färgen på killar som får människor (läs mammor) att bli nästan hysteriska. Det är inte ett dugg synd om han för att han bär något rosa, han är 1 år och jag hade kunnat sätta på han en hello kitty tröja med matchande tights och han hade inte protesterat. Och han kommer inte att bli homosexuell för det heller, och om han skulle vara det hade han nog varit det även utan rosafärgade raggsockor.


p.s han har även en lila nappflaska och tro det eller ej, han dricker faktiskt lika bra och gärna ur den som ur den blåa. d.s



Kommentarer
Från: MANDRAGORA | kattägd vegetarian

Så himla bra skrivet!

2011-02-28 klockan 22:05:27
Länk: http://shakti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0